Samochody zastępcze - jaki to koszt?

Wypadki drogowe nie są przyjemne, jednakże zdarzają się bardzo w ogromnej liczbie przypadków. Decyduje o tym nie tylko coraz większa cyfra samochodów, jakie jeżdżą po naszych drogach, ale i nieuwaga i brawura kierowców.



To przede wszystkim za ich sprawa dochodzi do większości kolizji. Ich rezultaty mogą być tragiczne i zniszczony samochód to w rzeczywistości nieduży skutek. Tym bardziej, że w chwili obecnej uczestnikom takich wypadków polecam się auto zastępcze z OC sprawcy. Prawo do takiego samochodu posiadają wszyscy uczestnicy wypadku z wyjątkiem tego, kto się ku niemu przyczynił. Udostępniania sprawcy zastępczego samochodu byłoby już przesadą.
Zatem taki samochód dostanie osoba, w która wjechaliśmy na skrzyżowaniu i tak, która z mojej winy brała udział w karambolu. Jeżeli jej samochód uległ dużemu uszkodzeniu i wymaga naprawy dostanie ona bezpłatne auto zastępcze. Ma do niego praw. Za taki samochód nie płaci ten, kto go dostaje. Opłaty za jego korzystanie pobierane są z ubezpieczenia OC sprawcy wypadku, czyli w takich przypadkach obciążony zostaje nim ubezpieczyciel. Mogą to być bardzo pokaźne kwoty, bo koszt wypożyczenia takiego samochodu to około 1250 pln na dobę. O ile takie wypożyczenie trwa kilka dni, jego cena ma możliwość być realnie duża. Dlatego nic dziwnego, że ceny ubezpieczeń komunikacyjnych poszły w dużym stopniu w górę. Jeśli ubezpieczyciel musi płacić za auto zastępcze, to musi brać na to środki. Zapewni mu je nic innego jak składki ubezpieczeniowe. Dlatego one obecnie nieustająco są podwyższane. Ta sytuacja raczej nie ulegnie skonwertowaniu. Nie ma się co łudzić.
Więcej informacji na stronie: auto zastępcze z oc sprawcy.

7 komentarzy:

  1. Na ten moment ja również już miałam sytuację, gdzie korzystałam z auta zastępczego. Całe szczęście, ze podczas kolizji przyjechała po mnie pomoc drogowa https://www.pomocdrogowa.wwarszawie.pl/ gdyż nie wiem jakbym sobie z tym poradziła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z całą pewnością jeśli mamy dobre ubezpieczenie to również możemy mieć w opcji pojazd zastępczy. Jak czytałem niedawno na stronie https://kioskpolis.pl/wartosc-rzeczywista-pojazdu/ to tam również bardzo fajnie opisano czym jest wartość rzeczywista pojazdu. Te dane są istotne w kwestii ubezpieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja jeszcze nigdy nie miałem okazji korzystać z takiej opcji i nie wiadomo czy będę miał. Za to jestem zdania, że bardzo fajną sprawą jest na pewno posiadanie przy sobie zawsze kontaktu do pomocy drogowej http://holowanie-gdynia.pl/ dzięki której bez problemów dotrzemy do celu w trakcie awarii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie sama możliwość posiadania samochodu zastępczego jest bardzo fajna. Ja również po przeczytaniu wpisu https://clearfox.pl/pomoc-drogowa-bezpieczna-droga-na-wakacje/ wiem już jak pomoc drogowa może nam pomóc bezpiecznie dotrzeć autem na wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Często można taką opcję dostać przy ubezpieczeniu wraz z pomocą drogową w cenie kiedy nasz samochód ulegnie awarii. Ja jestem zdania, że jeśli chodzi o samo holowanie to warto jest współpracować z firmą http://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ która bez problemów zjawia się na miejscu zdarzenia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno są to kwestie bardzo istotne, ale jak dla mnie również fajnie jest wiedzieć co zrobić kiedy np. samochód nagle przestanie jechać. Myślę, że wtedy najlepiej jest skontaktować się z pomocą drogową https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ która przyjeżdża błyskawicznie na miejsce zdarzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogólnie gdy zależy nam na tym aby nasze auto byłoby cały czas sprawne to jak najbardziej warto jest zadbać o to. Myślę, że również gdy jest to najlepszy samochód to na pewno dobrze wiedzieć, że pomoc drogowa http://www.pomocdrogowapoznan.pl/ zawsze jest w stanie nam pomóc.

    OdpowiedzUsuń