Każdy z nas na pewno miał do czynienia z firmami, które oferują sprzedaż przez telefon. Takie sprzedawanie polega na tym, że projektuje się telefon do wybranego klienta, przedstawia mu się propozycję sprzedażowa i stara się zachęcić go do skorzystania z niej.
Telesprzedaż nie jest łatwa, bo przekonanie o atrakcyjności danego produktu tylko za radą słów, nie jest prostym zadaniem. Dlatego osoby, które zajmują się takimi działaniami, muszą nie wyłącznie mieć zdolność do przekonywania. Muszą także umieć opowiadać o danym produkcie tak, by wydawał się on piękny. Nie jest to łatwa sztuka.
Tym bardziej że wielu ludzi w sposób automatyczny odrzuca połączenia lub rezygnuje z następnej rozmowy, jeśli tylko słyszą oni, że ktoś dzwoni do nich tylko po to, by coś im sprzedać. Nie posiada znaczenia, czy usługi call center sprzedaje czy produkty. W wielu przypadkach podejście ze strony klienta jest takie samo, czyli negatywne. Kilka firm jednakże funkcjonuje w taki sposób na rynku i doskonale sobie one radzą. Oprócz tradycyjnie prowadzoną sprzedażą mają one do dyspozycji Contact Center, którego zadaniem jest nie jedynie obsługa klientów, ale i prowadzenie sprzedaży telefonicznej. Tutaj zatrudnia się takie osoby, które lubią i które umieją rozmawiać przez telefon. Bardzo często są oni w tym kierunku szkoleni, aby radzili sobie z klientami, którzy nie są zainteresowani prezentowaną przez nich oferta. Takie szkolenia organizują zwykle firmy, które specjalizują się i wiedzą jak powinno funkcjonować callcenter w Warszawie. Tacy specjaliści często opracowują dla poszczególnych firm schematy, według których pracownicy call center powinni prowadzić rozmowy z klientami. Takie schematy w znaczącej liczbie przypadków są wymagane, a w ogromnej liczbie przypadków pomagają się odnaleźć w pracy w call center osobom, które rozpoczynają w tym zawodzie. Bo tutaj praktykę i wprawa posiadają bardzo spore znaczenie. Najlepsze wyniki posiadają ci pracownicy call center, którzy pracują w nich od lat. Tacy, którzy nie podali się i postanowili dać z siebie wszystko. Choć i im zdarzają się dni skomplikowane, to praca na call center daje im satysfakcję.
Zobacz również: Ranking Call Center.
0 komentarze:
Prześlij komentarz